Top Dobbeplas - Populierenroute



De Populierenroute loopt langs de Dobbeplas, door het Bieslandse bos en een krekengebied. 

Vanaf de Dobbeplas in Nootdorp ga ik vandaag de populierenroute lopen. Het eerste stuk loop ik langs de Dobbeplas naar knooppunt 89. De route is vandaar gemarkeerd met blauwe paaltjes. Gemarkeerde routes vind ik altijd fijn lopen omdat je minder goed hoeft op te letten. Ik loop door het Bieslandse bos over kronkelende paadjes. Al snel kom ik langs een oude molen zonder wieken waarmee vroeger de Bieslandse polder werd drooggemalen. 

Molen zonder wieken uit 1780
Daarna loop ik door een moerassig gebied met kreken. Langs de paden groeit overal raapzaad. Erg mooi dat alles nu geel is. Onderweg zie ik de koeien grazen van hoeve Biesland. Het laatste stukje loop ik door een dichtbegroeid bos en zo kom ik weer bij de Dobbeplas uit. Ik vind dit een erg mooie en afwisselende route door een verrassend stukje natuur in de Randstad. Vooral in het voorjaar een aanrader!


Dobbeplas
Bijschrift toevoegen
Praktische informatie over deze wandeling:
Populierenroute
https://www.toproutenetwerk.nl/alle-tops/dobbeplas/populierenroute.html
Begin- en eindpunt: Top Dobbeplas (Nootdorp)
Afstand: 10km
Koffiestop🍰/lunchplek🍞: café Du Midi in Delfgauw. https://www.cafedumidi.nl/
Verwondermoment🌄: de vele vogels die je hoort en als je goed oplet ook ziet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Trage tocht De Pan

Soest - Natuurpad Korte Duinen

Landgoed Beerschoten, Houdringe en het Panbos