Groene Wissel Rijswijk


Een wandeling op de rand van Rijswijk en Den Haag door vele parken en de landgoederen Overvoorde en Steenvoorde. In de parken zijn veel bruggetjes en waterpartijen. Een verrassend groene wandeling door stedelijk gebied. 

Deze wandeling start officieel bij station Rijswijk maar ik ben op de fiets naar het centrum van Rijswijk gegaan en ben daar mijn wandeling gestart. Ik moet even zoeken hoe ik moet lopen maar ik vind al snel de goede route en kom uit bij Landgoed Te Werve. Aangezien ik geen donateur ben van de Stichting Vrienden van Landgoed Te Werve kan ik geen rondje over het landgoed wandelen. Wel jammer want het ziet er op een afstandje mooi uit. Ik loop een stukje langs het landgoed en sla het Julialaantje in. Dit laantje loop ik uit en kom in een klein parkje met een vijver. Een rustgevende plek waar enkele eenden en ganzen rondzwemmen. Nadat ik een drukke weg ben overgestoken, kom ik via een leuk pad bij een volgend parkje. Hier loop ik over enkele bruggetjes en passeer ik een waterpartij. 


Aan het eind van dat parkje loop ik omhoog en ga ik een spoorbrug over. Via de wenteltrap 
loop ik naar beneden en loop over een asfaltpad langs een slootje. Op een bepaald moment heb ik het gevoel dat ik in de polder loop maar het is maar een smalle strook langs het spoor. Ik loop door en kom bij Park Overvoorde met een mooi landhuis. 
De route loopt verder door het park De Voorde waar ik lammetjes spot. Via het park Steenvoorde kom ik uit bij winkelcentrum "In de Boogaard" (niet echt inspirerend) en loop ik weer via landgoed Te Werve naar het centrum van Rijswijk. Een verrassend groene wandeling over mooie landgoederen.



Handige informatie over deze wandeling:
Groene Wissel Rijswijk 
https://www.wandelzoekpagina.nl/wandeling/groene-wissel-rijswijk/11200/
Afstand: 10km
Begin- en eindpunt: station Rijswijk
Koffiestop🍰/lunchplek🍞: Brasserie Bijnathuis https://www.brasseriebijnathuis.nl/
Verwondermoment🌄: hoe groen Rijswijk is

Reacties

Populaire posts van deze blog

Trage tocht De Pan

Soest - Natuurpad Korte Duinen

Landgoed Beerschoten, Houdringe en het Panbos